2022-1-2_07
Промоція та маркетинг: стратегії модернізації вищої школи
Марія ШЕРЕМЕТ доктор педагогічних наук, професор, декан факультету спеціальної та інклюзивної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова, почесний академік НАПН України, заслужений працівник освіти України E-maіl: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. orcid.org/ 0000-0003-1437-3820
Дар’я СУПРУН доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри спеціальної психології та медицини факультету спеціальної та інклюзивної освіти НПУ імені М.П. Драгоманова E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. orcid.org/ 0000-0003-4725-094X
УДК 378:37.014.3:339.138
DOI 10.31392/NPU-VOU.2022.1–2(84–85).07
Завантажити
(повний текст статті буде доступний через рік після випуску друкованого видання)
Ключові слова: інтернаціоналізація, мобільні міжнародні студенти, іноземні студенти, інклюзія, маркетинг університету.
Анотація:
Підняте питання Європейського вибору: освітніх цінностей світового та національного рівня. Акцентується увага на важливості та необхідності вивчення і втілення прогресивного зарубіжного досвіду у сфері вищої освіти. Указано на шляхи провадження в вітчизняне суспільство новітньої парадигми інклюзивного соціально-освітнього середовища в якості базису соціальної захищеності, відповідальності та соціальної згуртованості громадян України в умовах сучасних інтеграційних викликів засобом формування соціально-корпоративної відповідальності та зобов’язаності університетів і зміцнення соціальної згуртованості загалу. Визначено актуальні питання ролі університетів у суспільстві, стратегії та тренди їх модернізації, а саме промоуції та маркетингу університетів, здійснення профорієнтаційної роботи, сприяння кар’єрному розвитку студентів, інтернаціоналізації освіти тощо. Наведено аналітичний огляд розвитку ЗВО як фактора інтеграції до всесвітнього науково-освітнього простору. Висвітлено нагальний стан становлення інклюзивного, інноваційного, соціально згуртованого суспільства та схарактеризовано концепції реформування, базиси перспективного бачення розвитку вітчизняної вищої освіти. Визначено ключові параметри з метою забезпечення конкурентоспроможності фахівця. Окреслено перспективи модернізації професійної підготовки в умовах інклюзивного суспільства.
Посилання
1. Супрун, Д. М. (2017). Професійна підготовка психологів в галузі спеціальної освіти: монографія. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. 392 с.
2. Супрун, Д. М. (2019). Модернізація змісту професій ної підготовки психологів в галузі спеціальної освіти: монографія. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. 492 с.
3. Супрун, Д. М. (2018a). Теорія та практика професійної підготовки психологів в галузі спеціальної освіти: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.03. Київ, 2018. 657 с.
4. Супрун, Д. М. (2018b). Management – a component of psychologists’ professional training (Менеджмент – складова професійної підготовки психологів): навч.-метод. посібник для студентів, слухачів магістратури та практикуючих психологів. Київ, 2019. 390 с.
5. Супрун, Д. М. (2021). Psychology of Management (Психологія Управління): навч.-метод. Посібник для студентів, слухачів магістратури та практикуючих психологів. Киї в: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 384 с.
6. Cупрун, М. О. (2005). Корекційне навчання учнів допоміжних закладів освіти: витоки, становлення та розвиток (друга половина ХІХ – перша половина ХХ ст.): монографія. Київ: Вид. КЮІ МВСУ Паливода А.В., 350 с.
7. Шеремет, М. (2018). Вища освіта в Україні: інтернаціоналізація, реформи, нововведення // Становлення особистості дитини в умовах сучасного розвитку суспільства: соціально-педагогічний, психологічний, корекційний та медичний аспекти. Полтава: ТОВ «АСМІ», С. 238–242.
8. Шеремет, М. К. & Супрун, Д. М. (2017). Самоздій снення в контексті професій ної підготовки психологів в галузі спеціальної освіти: матеріали Всеукр. (заочної ) наук.-практ. конф. присвяч. 5-річчю кафедри корекц. освіти та спец. психол. Харків. С. 382–385.
9. Fedorenko, M., Suprun, D. (2019). Psychological Linguodidactics of Speech Development Activity of Senior School Age Children with Autistic AbnormalitiesWEB OF SCIENCE Published: Apr. 2019 in PSYCHOLINGUISTICS.
10. Suprun, D. (2020). Formation of the Primary School Teachers' Information Competency in Postgraduate EducationWEB OF SCIENCE Published: Sep. 2020 in Postmodern Openings.
11. Suprun, D., Griban, G., Okhrimenko, I. (2021) Formation of Psychophysical Readiness of Cadets for Future Professional Activity The Open Sports Sciences Journal, 2021, 14: 1–8 Electronic publication date: 22/03/2021] [Collection year: 2021] SCOPUS Core Collection https://opensportssciencesjournal.com/VOLUME/14/PAGE/1/FULLTEXT
12. Sheremet, M., Suprun, M., Suprun, D. (2020) Future Psychologists' Readiness to Work in Conditions of Social Cohesion in EducationWEB OF SCIENCE Published: Sep. 2020 in International Journal of Applied Exercise Physiology.
13. Zhuravlova L., Sheremet M., Dmytriieva I., Suprun D. (2020). State of formation of motivation as one of the structural-functional components of speech development of primary schoolchildren with dysgraphia. International Journal of Psychosocial Rehabilitation. Vol. 24, Issue 08, рр. 8985–8999. URL: https://doi.org/10.37200/IJPR/V24I8/PR280893
14. Zhuravlova, L., Sheremet, M., Suprun, D., Fedorenko, S., & Dubiaha, S. (2021). Results of the Examination of Primary School Students By Means of Speech Therapy Screening. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(1), 326-342. https://doi.org/10.18662/brain/12.1/185